Gzel szler | Fkra | Hikaye | iir - air| ark szleri | Trkler | Sohbet odalar | Rya | Salk | Biyografi | islam | Gzeller | Payla


nihat gen kimdir ? nihat gen biyografi
Canim.net
a  b  c    d  e  f  g  h    i  j  k  l  m  n  o    p  r  s    t  u    v  y  z 
nihat gen

1956 Trabzon doumlu...
Leman dergisi ve Akam gazetesi yazar.

ESERLER
Ofli Hoca, eriatta Ayp Yoktur (Hikaye), Bu an Soylusu, Dn Korkusu, Dar Alanda Tufan, Souk Sabun (Roman), Komik Hikayeler, One Man Show, Kpeklemenin Tarihi, Modern an Canileri (Deneme), Hatt Mdafaa.

HAKKINDA YAZILANLAR

NHAT GEN: 'Her ideolojinin bir Sevr'i olutu'
Syleen EROL ELMAS
Yarn Dergisi

NHAT GEN, 1956 Trabzon doumlu... Ofli Hoca, eriatta Ayp Yoktur(Hikaye), Bu an Soylusu, Dn Korkusu, Dar Alanda Tufan, Souk Sabun(Roman), Komik Hikayeler, One Man Show, Kpeklemenin Tarihi, Modern an Canileri(Deneme), isimli kitaplar ve Leman Dergisindeki yazlaryla tek bana bir ekol, bir ordu...Yrei ve kalemi dnda hibir eyi yok. Sert ve soylu bir kavga veriyor. Selam diyoruz e, sadece selam..

YARIN-En sonda sorulacak soruyu, en batan soralm. Dergimizi nasl buldunuz?

NHAT GEN- Genel grnmn Nazi mimarisine benzettim. Elencesi eksik. Her k, her iddiay uzun sre takip ederim. Kimdir bunlar, ne yapmak istiyorlar. te birazck umutlandm. Grevlerimden biri bu, kim ne yapyor. nanlmaz, kallee bir medya igaline kar bu dergilere normalden daha fazla gveniyor, vaha olarak gryorum. Umut olarak gryorum.YARIN- En ksa ekliyle Nihat GEN kimdir?

NHAT GEN- Yazdm, izdim, Nihat diye grndm.Hala eski bir daktiloyla yazyorum. Romantik. Nostaljik olduundan deil. Bir bilgisayar parasn daha denk getiremediimden. Her ay krk-elli sayfa kitap yazs. Gazete yazs deil, kitap yazs. Hatta edebiyat yazs. Edebi metin, dramatik bir yap. atma. Hikaye rgs.

YARIN- Bir hafta gibi ksa srede haftalarca sekmeden pe pee hikayeler yazyorsunuz?

NHAT GEN- Ben ocukken sahilde yunuslar kovalar, hamsiler karaya vururdu. Zibil gibi hamsi. Zibil gibi denirdi. Eline sepet, amar leeni alan sahile koar, doldururdu. Sert siysi rzgarlar esiyor; her taraf hikaye kaynyor, yunuslar hla kovalyor. Hangi birine uzansam elim gzm acyor. Ancak, teknik taraf daha nemli.Genken Kemal Tahirin kars Fatma rfana mektuplarn okumutum. lk eseri Gl nsanlarn 27 kez temize ektim, diyor. Korktum. Herhalde ben yazar olamam, dedim. lk kitaplarmda yle yerler var ki, otuz krk kez temize ekildi. Vaktim olsa temize eke eke en lasn yaparm. Vaktim yok; hikaye bitmiyor, bobinler dnyor. Ekmek paras, gndermek zorundaym. Nereye kadar gidecek Bildiim ok yorgunum.

YARIN- Bu kadar kitabnz kt, pe pee basklar yapt. Hl param yok mu diyorsunuz, karnnz doymuyor mu?

NHAT GEN- Karnm doyuruyorum, kiram veriyorum. Allaha kr edebiyatla karnn doyuran birka kiiden biriyim. Ama param hi yok. letiimden dokuz, Lemandan bir kitap. Hepsi be basky devirdi. Yedi sekiz baskya gelenler... Telif paralarn drt eit takside blp, yzelli-ikiyz milyon gibi paralar halinde alyorum. Daha bir milyar gibi bir parayla btn btn tanmadm. Medyada hi ismim gemedii halde drt kitabm korsanda. Korsanlar hayat hikayemi bilse bana acr, satmazlar. Onlarn da derdi ekmek paras. Bana yazk oluyor. Ben ideolojik destek almadm, medya destei almadm. Bunu edebiyatn, kelimelerin onuru ve soyluluu iin yapmak zorundaydm. Kelimelerden baka kimseye gvenmedim ve sonunda tek bana bir yazar olarak kaldm. Bu ok mutluluk verici bir ey. Devletten tek istediim kitaplarm sebilletirmesin. Ben ldkten sonra, deil Trkiyede, dnyada zaten sebilleecek, ama imdilik l deilim. Kahvaltya, kiraya para lzm.

YARIN- Bu kadar okunmay nasl baardnz? Gerekten; edebiyat dergileri uzun yllar ambargo koydu. Medya adnzdan hi sz etmedi ama niversitelerde, Anadoluda ok okunuyorsunuz.

NHAT GEN- Trkiye son yirmi ylda lik eriat ve Krt sorununa kilitlendi. Gna geldi. Ayn ylk isimler ekranda. Ayn slupsuz, seviyesizler ayn eyleri yazyor. Bir dallama cenneti medya. Ben bir kenara ekilip, bulamadm. Otu, bcei, kavak aacn, ormanlar, rmaklar yazmaya baladm. Bu tartmalar balarken yeni domu ocuklar artk niversiteye gelmiti ve herkes lkesini merak ediyordu. Yaadklar topra renmek. Bu topran maddi, manevi kaynaklarn ssleyerek; coarak, koarak anlattm. Tarihi deilim ama maganizel tarihilik yapabilirdim, yaptm. Tarihi sevdirmeye altm. Ziraat, botaniki deilim ama; akasya, nar, selvi aalar tepemizdeydi, merak edip anlattm. Kk kk de olsa tala, bcekle, aala kltrmz ve ruhumuz arasnda ilikiler kurmaya altm. lmihal tartmalar ya da teorik tartmalar ok eyi kotarr, kavramlatrr. ok ihtiyacmz vardr ama anlamlandrmak iin gl ve sert, cokun bir edebiyat olmazsa olmazdr. Ben edebiyat ve kelimelerin gcn gsterdim. Kelimelerin bys nerelere kadar uzanyor. Uzandklar yere kadar gittim. Okuyucuyu da peimden srkledim.

YARIN- Nerelere kadar uzanyor?

NHAT GEN- Mahkemelere, ar cezalara da ulayor. Ancak Yunus gibi yerlere de Whitman gibi, Vergilius gibi, krlara, bayrlara. Dosto gibi atma halinde kaynaan, alaan insan ruhlarna. unu sylemek istiyorum; deien lke, sokak deil.Teknik deiimler kolaydr. te Japonlar fabrikalarn gelir aar. Yz kanal izlersin. nsan ruhundaki, deerlerindeki sarsntlarn maliyeti ise; hem yzlerce yl srer, hem de yazarn grevi nce budur. Sert deiimler karsnda bir tarih, bir kltr tamamen kknden deiiyor. Milyon alardr alet yapmaya, dnmeye alan insanolunun en temel gdleri deimekte. nsanolunun en sert mutasyonu son iki yzyldadr. Son iki yzyl. sanki baka bir tr insan indi gezegenimize. Hayal kurmas, almas, korkular, ehir detleri her ey kknden deiiyor. Artk bambaka bir gelenekten, bambaka bir tarihten sz etmeye baladk. Akam deiti, ikindi deiti. Tanr tasavvuru deiti. Gece deiti.

YARIN- Bu byk deiim nereye kadar srecek?

NHAT GEN- te anti depresyon haplar, prozaclar. nsan her an dinlenmi, rahat ve gler yzl yapan haplar veriyor. Yani; beynin ahlkla, siysetle, vicdan azabyla, doru sylemek, doru yaamakla derdi ortadan kalkyor. Diyelim Cavit alar gibi yzlerce insan. Hi sklmyor nk hap kullanyor, mutlu oluyorlar. Tarih boyu hrszlarn, yalanclarn nedamet getirecei, kan tutacan bekledik, durduk. Artk haplar kurtard onlar. Baka tr insanla kar karyayz. Kimse hayattan zr dilemek, insanlardan sorumlu olmak, kimse tabiattan hatta kendinden sorumlu olmak istemiyor. Her ey beyin dnyasnn hapla dzenlenmesi eklinde geliiyor. Artk kendi yok, Tanr yok, ahlk yok Tanrya ihtiyac yok. Tanrnn cennet-cehennemine, ateist olduu iin deil; Tanryla hi yzleecek durumu olmad iin inanmyor. Ya da inanyor ama yle haplam beyinle; yeni bir dnya balyor, yeni bir tarih.

YARIN- Daha yakn, daha reel sorunlara inelim. Kendinizi siysi olarak; sada m, solda m gryorsunuz? Ya da hla bu kavramlarn bir nemi kald m?

NHAT GEN- Byk deiim her eyi sil batan yapyor. Ya da yok ediyor. Karsna geip dur bir saniye diyorsunuz. Kardeim, beni bir dinler misiniz?diyorsunuz. Srklenen, alm ban giden, sele kaplm hayatlara panikle ancak bu kadarn yapabiliyoruz. Bir saniye, dur be kardeim, bir dinle te bu bir saniyeyi, eletirel kullanmak istiyorsun. Bu aslnda hayata hazrlanm bir istek deil. Bu sadece kendi aknlnz ama abas. ardm iin can havliyle, dur yahu, bir saniye Ve olup bitene eletirel, dnden bugnden geldik. Nereye gidiyoruz?...dan sorular yneltiyorum. Eletirel sorular. Tabii eletirel olmak solcu olmak anlamna gelmez. Ama solcu olmann speklatif rahatl vardr. Ona buna laf yetitirmekte daha zgr klar seni. Hzla alt-st olan bir toplumda bir tarafa gemek zaten aknln ifadesidir. Her eye acil karar veriyorsun. Bilinle, dnceden gemi kararlar deil. Ama bakyorsunuz ki; altta kalanlarn can kyor. kenceye uruyor, sahipleri hi yok, avukatlar hi yok, tamamen kimsesizler. stlerinden vahi kapitalistler dozerlerle geiyor. Hemen atlyor, yapmayn kardeim! Bir saniye, acyn bu insanlara; hayat byle olmamal diye baryorsun. Bu ani bir saniyeler solculuk mu? Son iki yzylda rendiimiz solculuk deil. nk; teoriden, snftan, emperyalizm teorilerinden szlm bir tepki deil. Etten kemikten bir insan olarak dayanamayp verdiimiz duygusal bir tepki. Ben sol dnce tekniinden gelmi biri deilim. Etten kemikten bir insan olarak kendi duygularmla u bir saniyelerle bir yere dtm. Bu bir saniyelerimle bir yn dnce birikti. Belki; konvansiyonel solcularla ayn kapya kar sonuta, diyeceksiniz. Ayn kapya kyor evet ama ayn partilere kmyor. Bu yzden, sol partilerin tarihten, gelenekten deil imdi ki tepkilerden yeniden kurulmas lzm. Zangr zangr aclardan yeni partiler

YARIN- Gelenekten gelen partilerle derin bir derdiniz mi var?

NHAT GEN- Evet Talar yerine koyamyorlar. Artk deer kadar hatta ondan da sert anti-depresyon, prozac toplumun iine dtk. Evet; ortak yanmz altta kalann yanndayz. Ama; biz neden yan yana gelemiyoruz? Yan yana gelemeyiimizin sebebi, kiisel ve partisel dedikodulardr. Bu kadar kiisellemi partilerle genlik bu karmakl zmleyemez. Aksine; dnyadan uzaklatrp, bir dnce tembellii, bir kavanoz ii dnya rahatl veriyor onlara.

YARIN- Trkiye neden kendini tketen ve giderek kendisi de tketilen bir lke haline geldi? Bunun ideolojik hareketlerin geri ekilmesiyle bir ilgisi var m?

NHAT GEN- nsan terbiyesiyle ilgili. deolojik hareketler kendi grleriyle ilgili bir hlak ilan etti. Bu hlak; insan, tabiat, Tanry kuatan hlakt. ok deerli, vazgeilmezdi. Ama nihayetinde ideolojik bir zarf iindeydi. deoloji iktidar hevesi yznden kendi hlakn tartmaya amad. Hi amyor. Mesel; sa ideolojiler. zellikle slmclar holdingleen Enver renlere tek laf etmedi. Sonunda koca Trkiye rezaletiyle balarna dt; hepsi kepaze oldu. Acilen snfsz, yurtsuz hlak bulmak zorundayz, ideoloji d. Bamsz ve eletiren; sorumlu, topra seven, renmek isteyen, hlakl insanlara ihtiyacmz var. deolojilerin hlak ok yara ald. Almanya yenilince Osmanlnn da yenilmesi gibi. Bizim hlakmz yenilmi gibi davranmaya balad. Liberaller, vahi kapitalistler. Bu komik. nsan, tabiat, evren, tanr hepsi burada. Hla i ie yayoruz. Hepsine kar ruhlarmza eki dzen vermeliyiz.

YARIN- Anadolu topraklarnda, ilahlar neden hep kurban istiyor? Bu topraklarda lm arzusunun yaam arzusuna galebe almasn nasl anlamalyz?

NHAT GEN- Anadolu topraklar zerine konumak ok zor. Diyelim 9., 10. ve 11. asrlarda ok cokulu insan kltr vard. At stnde durmakszn koan, esrar ien, dua eden, dans ederek zikir eden kendinden gemi insanlar. ehirleri koruyup hara alan bu insanlar ktaya saldrd. 14., 15. ve 16. asrlarda yani Osmanl-stanbul iktidarn kurunca, Anadoluda isyan kltr hakim oldu. nce Alevi Baba shak syanlar, peinden Celaliler. 17. yzyldan sonra Anadoluya hakim insan tarz; bastrlm, sessiz, yoksul, alktan ve sefaletten len aresiz insanlar. Oysa; 17. yzyldan sonra stanbula bir ynyle dingin, skin, mutlu, refah ve sude insanlar hkim oldu. Dier ynyle; bu sefil Anadoludan, alttan gelenlerin kartrdklar kazanlar. Bence; Anadolu yzyllardr stanbuldan iktidar istiyor. Bugn stanbul iktidar drt-be holdingdir. Yzyllardr bu sistem deimedi. savatan kard dersleriyle en azndan modernizmin TV grntsyle, Anadolu artk kolay kolay bir kan karde kavgasna giremez. Yakn tarihteki kan davalarnn sebebi; kapal kasabalarn ve kapal cemaatlerin genlii hzla tedrisata ve etki altna alabilme baarlaryd. Ve genlii ikna edecek tarihsel bir arpklk ortadayd Bu tarihsel geri kalmlk giderilmese de 16, 17 ve 18 yandaki ocuklar kandrmak gleiyor.

YARIN- Trkiyenin souk savanda kurbanlarn karabudun olmasnn diyalektii nedir? Ak budun yaam arzusu, kara budun ise dne gider gibi lme gitmek mi?

NHAT GEN- Karabudun; diyelim asrlar boyu isyan etti, ayakland. Ya da Osmanl iktidarna asker verdi. Karabudun kalabalkt, genti, fkeliydi, atlar ve oklar vard. Ama son iki yzyldr; atlarn ve oklarn yerine yazarlar matbuat gemeliydi, olmad. Karabudun bir nevi intikam alr gibi akallat. Aann, beyin kpei, mafyann tetikisi oldu. ktidarlarn bekisi oldu. deolojik hareketlerin kitlesi oldu. Karabudun yzyllardr sahipsizlie dayanamad. Bu halkn bozulmas demek. Artk kaynaan, kvllaan, can havliyle ona buna saldran kalabalktan sz edebiliriz. Hakl demek ok zor. Sa iktidar elli yldr karabudunla ayakta; onu cahil tutarak. Artk karabudun demiyoruz, akal kltr diyelim. Yine fedakar, sadk ama hepsi geimini salamak iin artk aann, beyin ekyaln yapyor. Hatta en ac ey karabudunun kendi yetitirdii evltlar, yazarlar; aaya, paaya kapkulu olmu durumda.

YARIN- Trkiye hangi koullarda bara ve esenlie ulaabilir?

NHAT GEN- Etraf ve iimizdekileri ok uzun sre daha dman, hain iln etmeye devam edeceiz. Nerdeyse her ideolojinin kendine has bir Sevr haritas olutu. Bir konferansa giderken, zr dilerim, kendi Sevr haritam gstermeyi unuttum. deyip, espri yaptm. Sevr haritas gstermeden hi kimse konuamyor. Trkiye Sevr haritas gstererek ayakta duruyor. Ama, mutluluk diye bir ey hla var. Bunun yolu asker ikna etmek. Askern yzyllk hastalklarn ve saplantlarn tedavi etmek. Mesel; asker cumhuriyete ve Anadolunun btnlne zeval gelmeyeceini, bizleri ak yreklilikle tanyp inanabilmeli. Askere; onlardan daha sert bir zlemle bu topran bekisi bizler olduunu anlatabilmeliyiz. Biz anlatamaynca, TSAD anlatyor ve her darbe sonras Trkiye pastalarn TSAD yiyor.

O halde? Biz ne istiyoruz; gelir dalm, sosyal sigortalar, bireyin geliimi Bunlara inandralm asker. Cumhuriyete zeval gelmeyecek. Bize gvenin. Elimizden iktidar her sefer asker alyor. Yine gidip sa iktidarlara, TSADa teslim ediyor. Asker bizden yle korkuyor ki; gidiyor milyar dolarlar dnyann en byk silahlarna yatryor. Bizim kuak askere dman byd. Askerle aramzda bitmeyen bir nefret, bitmeyen bir srtme var. TSAD bunun farknda imizde askere nefret beslemeyen kalmad. Bu nefreti hzla dargnlk ve kslk dzeyine karmalyz. Bizim kuak ancak; dmanlk ve nefreti dargnla dntrme gayretiyle, nmzdeki kuaklar askerle konuabilir bir seviyeye getirebilir. TSADn korkusu bu, medyann korkusu bu; bizim kuak askerle konuup, halkn yanna askeri alabilir mi? Bu yzden TSAD yalakalkla askern, Trkiyenin deirmenini dndrd. Bizim acil skntmz, politika yapamaymz yani; yalakalk yapamayz. Onur gibi, gurur gibi hastalklarmz var. lke sevgimizi, halk sevgimizi; onurla, gururla ve hi yalan sylemeden anlatarak kna edebilmeliyiz.

YARIN- Trk edebiyat neden zgnlkten yoksun kald? Evrensel eserler yaratamamann edebi bir anlam da var m?

NHAT GEN- Evrensel eserler evrende de yaratlamyor. Edebi bir anlam var phesiz. Medya dili, konuma dili, eviri dili eserlere hkim olmaya balad. Oysa; gl eserler ortaya koyabilmek iin kltrn iinde gizlenmi derin dil yaplarna uzanmamz gerekiyor. Byle olduunda da eviri imknszlayor. Sadece ok satmak, evrilmek isteyen uyanklar yazarlk yapyor. yle de syleyebiliriz; artk dnyada, dnya apnda eserler evrensellemeyecek. nk; o kltrn orijinal eseri olacak. O kltr dilinin zel ahiks. Sorunuzun ilk blmne gelince. Trk edebiyatndan sz etmek gittike imknszlayor. Holding edebiyat balad bile.

Holdingler kendi yazar szln, kendi edebiyat tarihini oktan yazmaya balad. zgnlk kelimesini sevmem, kullanmam ama yle diyebiliriz. Bamsz yazar yetitirme kapasitemiz lm durumda. Bu edebiyat zaten ok zor bir zanaat. imdi lyor. Sebebi: bamsz, dik kafal yazara kimse tahamml edemiyor. Edilmeyince edebiyat kurulmaz. Dandik; evre, feminizm, ecinsellik. Beyolunu kurtaralm mevzularnn suyunun suyundan binlerce ie yaramaz tartma, roman, edebiyat kmaz buradan.

YARIN- Nihat GEN neden karamsar? Bu karamsarlk bu lkede umudun tkenmesi mi? Bugn bir yaznzda anlattnz Medine Mdafaas koullarndan daha beter bir durumda myz? Eer deilse hla bir yol var m?

NHAT GEN- Hl sabah oluyorsa, umut var demektir. Nihat GEN hi karamsar deil.Yanl okunuyor olmalym. Eletirel kltr karamsar diye okumak hatadr. stelik ben; narac bir edebiyat yapyorum, eyvallah olmayan bir edebiyata alyorum. Demek ki; kelimelerime ve kendime gveniyorum. Bu umutsuzluk deil;aksine cokuyla kl sallama, nal seslerinin cokusudur. Mesel; derginiz bir umuttur.Burada onlarca zeki gen adam tandm. Her biri ok deerli bir yol haritas koymu nne. Ben kendime gvenimi ina iin yazar olmadm. Bakalarna gvenimi tazelemek iin, bakalarna gveni ina iin; bakalarnn filozofisini yapmaya alyorum. nk hepimiz netameli ideolojilerden geliyoruz. Birbirimize fazlasyla elenip dalga getik. Hzla ideoloji dn glendirelim. Ocu Bucu deiliz; bizi sakatlayan ey, bizim gvenimizi sarsmakt. Yzelli yllk Batclk macerasndan hepimiz byk sakatlklarla ktk. lkemizin stnde devasa byklkte bir siyas, ekonomik travma duruyor. Acilen topramza, kendimize, blmmze ve kardeliimize itimad yeniden salamalyz

xxx

Akla kavuturalm
Engin Ard
Akam 1 Ekim 2005

Ak syleyeyim, ne o 'donla denize girme eylemi' bu kadar bytlecek bir meseleydi, ne de benim o yazm bu kadar bytlecek bir yaz... Geri konu azck bayatlar gibi oldu, en azndan kabak tad verdi ama son laf edip kapatalm.

Eyleme katla katla kii katlm, yirmi kadar da muhabir! Programa ilaveten mehur komik Selahattin ve srprizler.

ocuklar da 'biz bunu espri olsun diye yaptk' diye aka sylyorlar, biz de alt taraf espri olsun diye bir 'pazar yazs' yazdk...

Yani, Leman Dergisi'nin her hafta her sayfasnda yapt eyi yaptk! (Bu saylarnda da bana kfr m ederler, dalga m geerler, bilmem artk, knca greceiz.)

Ancak, pek de salkl saylamayacak bir takm 'gereksiz duyarlklar' iin tadn kard; aka, kaka oluverdi.

Elbette buna, su bardanda frtna koparmak iin alesta bekleyen birtakm 'medya dedikodusu siteleri' de anak tuttular Internet'te, mal bulmu Marbi gibi atladlar konunun zerine... Yazl basn da ekmek kokusu ald, sazan gibi dald.

Ben bu yanl ve ocuka eylemle azck dalgam getim, ocuklarn iine dtkleri elikiyi belirttim, szkonusu alngan arkadaa da, meslek deyimiyle azck 'klk' attm. O yazda iki satrlk bir 'yan unsurdu' bu.

Ama o, gazete ynetimine gnderdii ve bir kopyasn faksla bana da ilettii istifa mektubunda, benim 'aslsz ve alaka bir iftira ettiimi' ileri srd.

Ben 'aalk, ebek, kalle, insanlk d' bir ey yapmm. Kulland kelimeler bunlar.

Hikimseyle akl, mantk, iz'an ve insaf snrlar dnda tartacak deilim, okurlar ve Babali bilsin diye zikrediyorum.

'Kendimi savunmasz hissediyorum' demisin, iek gibi ken vard be kardeim!

Ya da Trk yazarsn ama Trke bilmiyorsun. Belki kafan kark.

Yok yahu, seni mahkemeye verecek falan deilim bu irkin szlerinden dolay... Ben kendimi savunmasz hissetmiyorum!

Ben bu arkadaa hakaret etmedim, kfr etmedim. Kt bir sz sylemedim.

Yalnzca 'punk lkc' diye bir deyim kullandm.

Bu deyimi ben yumurtlam deilim, daha nce biryerlerde birileri uydurmutu kendisi hakknda, ben oradan aldm; demek onu grmemi, bana kzm.

Akll yavrum, lkc olmak da ayp deildir, punk olmak da. Biri bir siyasi grtr, teki bir yaama biimi. Haa, ben katlrm katlmam, beenirim beenmem, o ayr. Ama 'hakaret' amacyla kullanmam.

Yaran m var da gocunuyorsun? Utanlacak bir eyse, niin o grnty veriyorsun?

Bir kopyasn ilettiin istifa dilekene elyaznla cep telefonunu, ev telefonunu eklemisin (ya da sekretere ekletmisin), seni arayp zr dilememi mi istiyorsun? lsem dilemem, nk zr dilenecek bir ey yapmadm.

Bana kin ve nefret kusan birtakm sitecilere 'yorum' ad altnda abuk sabuk notlar gnderen birtakm dangalaklarn 'gazna' gelmek sana yakyor mu?

Gazeteden ayrlmana gelince... Ona ben karamam. Ben ynetici deilim, bu gazeteye kimin nasl girecei, kimin nasl kaca beni hi mi hi ilgilendirmez. Sana 'kal' ya da 'kalma' diyebilecek olan 'merci' de ben deilim.

Dncemi, ynetime deil de sana ve kamuoyuna belirteyim: Bu samalklara hi mi hi gerek yoktu. Ayp ettin ve de yazk ettin.

Yoksa yazlarn gazete ynetimi genellikle ok uzun bulduu ve ksaltman istedii iin gazeteyle sorunun vard da, kapy vurup gitmek iin beni mi bahane ettin?

Bir Internet sitesinde de senin 'duygusal bir Anadolu ocuu' olduun iin byle yaptn sylyorlar.

Bir an nce bundan kurtulup 'mantkl bir ehir ocuu' olman samimiyetle dilerim aziz kardeim... Ruhsal sorunlarn varsa da iyi bir doktor tavsiye edebilirim.




Bu biyografi (nihat gen) 4103 kez okundu.

Biyografi: nihat gen Hayat-yaam hakknda bilgi veriyor.

iletisim  Reklam  Gizlilik szlesmesi
Diger sitelerimize baktiniz mi ? Radyo Dinle - milli piyango sonuclari - 2017 yeni yil mesajlari - Gzel szler Sohbet 2003- 2016 Canim.net Her hakki saklidir.