Gzel szler | Fkra | Hikaye | iir - air| ark szleri | Trkler | Sohbet odalar | Rya | Salk | Biyografi | islam | Gzeller | Payla


blent oran kimdir ? blent oran biyografi
Canim.net
a  b  c    d  e  f  g  h    i  j  k  l  m  n  o    p  r  s    t  u    v  y  z 
blent oran

HAKKINDA YAZILANLAR

Senarist ld
Hrriyet 24.09.2004

Yeilamda 700n zerinde filme senarist olarak imza koyan (81) dn vefat etti. Oran iin bugn saat 11.00de Beyolunda Erol Dernek Sokakta bir tren dzenlenecek. Orann cenazesi, Tevikiye Camiinde leyin klnacak cenaze namazndan sonra Feriky Mezarlnda defnedilecek. 1923 ylnda Bakrkyde doan Oran, sinemaya 1950de figran olarak balad. 50den fazla filmde rol alan sanat, 1952den itibaren senarist olarak alt.
X

Senaryo babasz kald
Zaman 25.09.2004

Trk sinemasnn en hznl, en komik, en maceral, en tutkulu filmleri yetim kald. Rekortmen senarist , nceki akam 81 yanda, en byk senaryosuna noktay koydu.

Son sekansta, Erol Dernek Sokaktaki tren, Tevikiye Camiindeki cenaze namaz ve Feriky Mezarlndaki defin vard. Barolleri ise tm sevenleri paylat.

Yeilam Yeilam yapanlarn banda gelen , imza att 700 akn senaryoyla, yllar sonra kmsenecek; ama seyretmekten asla vazgeilmeyecek efsane filmleri hayatmza soktu. O nce, yakkll ile kefedilmi ve 50 kadar filmde oyuncu olarak grev almt. Daha sonra ise Safa nal ve Erdoan Tna ile birlikte Trk sinemasnn " silahrler"inden biri eklinde anlmasna yol aan senaryo almalar geldi. Bu srete mstakbel ei Aye asa ile bilmeden de olsa ortak almalar yaptlar. n eline "Yeilama uydurulmak zere" gelen kimi almalar, Aye asann toplumsal ierikli senaryolaryd. Bir dnem birbirlerine rakip olan ikili, tpk bir Yeilam senaryosundaki gibi tant: Oran, ilk kez ryasnda grd asay ziyarete niyetlendi; asa ise o esnada, geirdii buhran ertesinde kendisine yardm edecek birini armak iin telefon defterini atnda Orann ismiyle karlamt. Trk sinemasnn iki senaristi, Yeilamn klie olmadn hayatlaryla da gsteriyorlard.

n alt ynetmenler arasnda Memduh n, Metin Erksan, lk Erakaln, Halit Refi, Ycel akmakl ve Atf Ylmaz var. Bu isimlerin hemen hepsi dn Tevikiye Camiinde Oran son yolculuuna uurlamak iin hazr bulunuyordu. ki sokak tede, ilgiyle takip edilen bir televizyon dizisinin ekimleri srerken, burun kvrsalar da Orann filmleriyle byyen gen kuaktansa pek kimse grnmyordu avluda. Hazrlad "Yeilamn Altn Senaristi: " belgeseliyle vefa borcunu dediini mit eden ynetmen Mehmet Gleryz hari. Belki de Selda Alkorun dedii gibi, kimse inanmad n aramzdan ayrldna; yle ya bugn olmazsa yarn yine beyazcamdan evlerimize konuk olmayacak m "Yeilamn altn senaristi"?..

Ltfen resmimi kasketle ekin

lmnden nceki son rportajn hasta yatanda Zamana veren , Yeilamn televizyon dizilerinde yaadn sylemiti. Rahatszl ciddi boyutta olmasna ramen kasketini bir an olsun elinden brakmayan usta, "Beni herkes kasketimle tanr, ltfen resmimi bu kasketle ekin." demiti. Konumasnda rahatszlna da deinen Oran, dostlarndan yaknyordu: "Tek bama hareket edemiyorum, ok ac ekiyorum. Ancak beni en ok zen, hasta gnlerimde dostlarmn kapm almamas..." Koca nar hasta ve aresizlik iinde grmek dorusu ok zcyd. Ama o, bu haliyle bile karmzda bir nezaket abidesi gibi duruyor; yatana uzanmak zorunda kald iin bize; "Ltfen ayam uzattm iin kusuruma bakmayn." diyordu...Yusuf Blbl,stanbul

Halit Refi: Onsuz Yeilam dnlemez

, Trk sinemasnn altn anda ok byk katklar olan bir isimdi. O an zelliklerini yanstan filmlerin byk ounda imzas vard. la Yeilam birbirinden ayr dnmek mmkn deil.

Ycel akmakl: Tam bir profesyoneldi

Tam bir profesyoneldi. Hem iinde, hem insani ilikilerde fevkalade bir rnekti. Ayrca edebiyat uyarlamalarnda da baarlyd. ou kez eser sahibi ile senarist uzlaamaz. Ama Orann uyarlad eserlerin sahiplerinden hibir zaman ikayet gelmedi.

Gksel Arsoy: Hepimizde hakk var

, Bakrkyden aabeyimizdi. Gregory Pecke benzerdi, ok yakklyd ve neticede 50 kadar filmde oynad. Sonra senaristlii seti ve ne kadar isabet ettii de anlald. Hepimizde senarist olarak onun hakk vardr.

Mehmet Gleryz: Onu sevmeyen yoktu

Belgeselinin ekimi srasnda onunla ilgili grmek istediimiz kimse bizi geri evirmedi. Trk sinemasndaki herkes ona derin bir sevgiyle bal. Ona kar minnettarlmz ve vefa borcumuzu belgeselle biraz olsun gsterdiimizi dnp rahatlyorum.

Hatice ahin: (Bakcs) Babam kadar yaknd

O benim babam gibiydi. Ben bile onun kadar nem vermezdim kendime, oysa her eyimle ilgilenirdi. Son anda suyunu getirecektim ama son nefesini verdi.

x

Senaristin bir melekti yavrum! M. Nedim Hazar
Zaman 25.09.2004

Ne gzel repliklerdir onlar. Dilimize o kadar yerlemiti ki, imdilerde sadece klie ve mizah unsuru olarak grlrler. Senin annen bir melekti yavrum. Aman tanrm bu ses! Bu ses!! Ya da, Bir zaman hakir grdn fakir; ama onurlu bir gen vard! Trk seyircisi yllar boyu yabanc filmleri afilerindeki Renkli Trke Sinemaskope yazsndan, yerlileri ise Senaryo: ya da Senaryo: Safa nal ibaresiyle bildi.

ou adaptasyon olsa da binlerce senaryoda ad vard. Sinemaya jn olarak giren, sonra bir tesadf eseri eline ald kalemi brakmayan, kedilerine bakan ve resim yapan , neredeyse Trk sinemas ile yatt. Bugn ekranda irili ufakl onlarca yerli diziye dipkoanl yapan yklerin ou, onun kaleminden kmt. zleyeni hzne yahut kahkahaya boan, tekrar edile edile klieye dnen yzlerce replii ve tirad Trk sinemasna kazandran Orann iki byk zaaf vard: Kediler ve ocuklar! Nankrlk kelimesini asla kabullenmeyen bu sinema duayeni, vefatnn ncesinde de meslektalar gibi deildi. Hi kimseye krgn olmad gibi, Trk sinemasnn durumunu da hi kt grmedi. Gen sinemaclar kmseyen bir tutum taknmad gibi, yeni yetmeleri bile bir bilgeyi dinler gibi dinledi. Bilgiyi, deneyimi kendi tasarrufuna hapsedip kendisiyle gtrmedi.

Yaad hzl hayat, kendisi gibi senarist olan Aye asa ile evlendikten sonra dinginlemi ve tabiri caizse mecrasna oturmutu. Trk sinemasnn bu iki ucu, yllar boyu bir eit ztlarn birlikteliinin kant olarak mutlu bir yaam srdler. Derinliin ve az sayda eserin senaristi Aye asa ile engin bir sln ve fazla retimin sembol ismi . Belki ok dl almad, ismi yeni kuaklarca pek fazla bilinmez; ama sadece Trk deil, dnya sinema tarihinde de nemli bir yere sahip.

x


"SENARYO: BLENT ORAN"
BRAHM TRK
DERGAH yaynlar 4/2004
Isbn: 9756611669 428 sayfa ,Tr: Sinema

Bu alma, 'n senaryoculuu kadar kiisel dnyasn ve dier megale alanlarn da okuyucu karsna karyor. Kendine zg bir tarz olan Yeilam'n senaryo anlayn Oran'n hayat eliinde anlamaya alyor, giderek bu i ve d dnya arasndaki paralellikleri bulmaya niyet ediyor.
Teorik aklamalar kadar, ondan da ok, tanklklara, szl tarihin verilerine yaslanmaya abalyor.
Karnzda bir senaryo hayat veya hayat senaryosu. ...
X

Belgeseli

Trk sinemasnn unutulmaz filmlerine imza atan usta senarist iin bugn anlaml bir etkinlik yaplyor.

Salk sorunlar devam eden ve bu yl 80inci yan deviren a manevi destek salamak amacyla gerekletirilen ve sponsorluu Hayat Kimya A tarafndan stlenilen belgeseli, bugn Beyolu Belediyesi Kltr Evinde cretsiz gsterilecek. Ynetmen Mehmet Gleryzn hazrlad belgesel, Beyolu Belediyesi tarafndan dzenlenen Trk sinemasnn 90. yl etkinlikleri erevesinde, Beyolu Belediyesi Kltr Evinde saat 14.00te izlenebilecek.

x

Gkdelen maarada iki senarist
M.Nedim Hazar
Aksiyon Say: 427

Aye asa, Yeilamn en az eser veren senaristlerinden. ise silahrler tabir edilen, filme ekilen senaryo says bini aan senaristlerden biri. asa-Oran ifti, stanbulu zirveden gren ve ruhun en bilinmez izbeliklerinin yaad cinnet anlarna ahit gkdelen maaralarnda, Yeilam melodramlarnda bile eine az rastlanr yaamlarn, uyum, mutluluk ve huzur iinde srdryorlar.

Trk filmlerinin bizleri en etkileyen sahneleri; en inanlmaz, mantk d olan sekanslar deil midir? Bugnlerde gece yarlar uykusuz gzlerle kanallar aras gezinirken aniden karmza kan siyahbeyaz ya da Trk filmlerine has lo klandrmalarla renklenmi melodramlarda mantmzdan ok duygularmza, beynimizden ok kalbimize seslenen o sahnelere vurgun deil miyiz?

Aye asa ile n kiisel menkbeleri de bir Yeilam filmi sinopsisi gibi... Toplumun ayn katmannda farkl blgelerde balayp, corafi adan ayn, fikir asndan aralarnda uurumlarn bulunduu kutuplarda yaandktan sonra, kaderin o buudan kalemin, ular kvrk gzelliiyle yazd kesien bir Ztlarn Birliktelii yks.

1924 ylnda stanbulda Osmanl kkenli bir ailenin olu olarak yaama gzlerini aan , bolluk ve refah iinde geen ocukluk yllarnn ardndan Pertevniyal Lisesini bitirdikten sonra Hukuk Fakltesine balar. 18 yanda zgrle olan dknl onu ailesinden ayrr. Bir bez fabrikasnda iilik yaparken faklteye devam eder. Bu dnemde gecekonduda yaamay seer. Belki de yllar sonra onun senaryolarna sinen Kitsch tutkusu buradan balamtr. Alt snftan insanlara derin bir sevgi duyar ve onlarla zdelik kurar. Adeta dnyay bu itilmi insanlarn gzyle szer ve bu yaam tarz onun sanatnda iirsel bir genilik bulur. Ruhundaki incelik kaleminden mizah olarak darya yansr ve dnemin mizah dergilerine yazmaya balar. Atilla Dorsay ve Engin Aya Senaryo yazar la konumasnda (Mays, 1973) Orann sinemaya geiini kendi azndan yle aktarr: Yl 1953, bir gn rahmetli Talat Artemel Bir film yapacam. Senaryosunu yazar msn? dedi. Senaryo nedir farknda deilim ki yazaym. Ama direndi Talat Bey. Sen terbiyeli ocuksun dedi. Okumusun. Hikayeler yazyorsun. Senaryo ne ki senin iin, retirim, yazarsn dedi. Madem terbiyeliydim, madem senaryo da pek bir ey deildi, niye yazmayaym? Beni Suadiyedeki evine ard. Byk heyecanla yola koyuldum. lk dersim son dersim oldu. Bir bo kat ekti Talat Bey, ortadan bir izgi indi. Bak Blent, konumalar saa, hareketler de sola yazlacak. Hepsi bu dedi...

Hepsi bu Trk sinema tarihinin en fazla senaryo yazanlarndan biri olan n uzun soluklu kousunun startn veren cmlenin biti kelimeleridir. Oran, bugn binden fazla Trk filminin senaryosunu yazm senarist olarak meslek yaamn devam ettirmektedir. Giovanni Scognamillonun, Trk Sinema Tarihinde ise srrn aklar: Sinema evresine girmek, sinema iin almak da zor deildi nk bu dnemin sinemas herkese akt. Konu sorunlardan biridir, ama en nemlisi deil. En nemli sorun, biimdir, neyi nasl anlatmak ve neden... Her ilikiye ak olan bu dnemde roman uyarlamas, adaptasyon furyas zamanla bir sinemaedebiyat ilikisinin balangc olmutur.

Kolejli kzn yks

stanbulun en zenginlerinden Avni asann kz olan Aye asa ise 1941 ylnda doar. Gayr mslim bakclarn elinde bask iinde, bugn bile hatrladnda hafakanlarn bast bir ocukluk geirir: Benim yetitiim dnemde (2. Dnya Sava) Tanzimattan gelen yabanc mrebbiye gelenei sryordu. Ailem iyilik yaptn dnerek beni, hepsi sava kakn ve ruhen sakat olan Yahudi, Katolik,


Protestan bakclara brakt... Hereye kar ar derecede bir isyanm vard o dnemde. Ebeyvenim beni ocukken dlad. Okulda performansm dk diye aptal Aye diyorlard. Doum gnmde arkadalarm evime davet ediyordum, hibiri gelmiyordu. Ortaokulda ok hrslandm, performansm birden artt. Bu sefer stn kabiliyetli olarak grp yine yalnzla ittiler.

Esas yalnzl ise Amerikan Kz Kolejini bitirdikten sonra, 18 yanda ald evlilik kararyla yaar Aye asa. Zira ailesi, ne halin varsa gr diyerek onu dlar. Bu erken ve yanl evlilik karar eitimini yarda brakmasna ve yaamnn yeni kulvar olan Yeilama savrulmasna sebep olur. Ancak, asay ileriki yllarda penesine alacak olan izofren tohumlar ruhuna serpilmeye burada da devam eder. Bu sefer Yeilam piyasas onu Kolejli Kz diye dlar. lber Ortaylnn o dneme ilikin gzlemi yledir: asa, onu tandm dnemde (1970) etkili senaryolar yazan, Son Kular gibi toplumsal ierikli filmlere imza atan, gzel ngilizce konuan, spor yapan, Trkeyi etkin kullanan, ie kapank bir kiiydi.

Aye asa ile ayn evrede fakat farkl ortamlarda Yeilam emsiyesi altnda senaryolar yazarken, iten ie de SinematekPiyasa ekimesi yaanyordu. , beylik Yeilam melodramlarna dzey kaygs gtmeden imzalar atarken, asa ve evresi iin byk bir tehlike olarak alglanyordu: O dnemde sinemada az ve z yazmaya, zgn eyler retmeye ve mmknse sanata ynelik amalar kovalamaya byk aba gsteren benim gibi biri, ayn deere ba koymu bir avu entelektel ynetmenin yamacnda, olduka zor bir kendini kabul ettirme sava vermek durumundayd. Oran Ekolnden farkl olarak, bizim hayat grmz olabildiince eletireldi; arka plan daha ok sol bir hayat gr oluturuyordu. Blenti ve onun gibileri Yeilamdan tasfiye edip ortama egemen olmak balca emellerimizdendi.

aann ilk evliliinin en verimli eyidir belki de, ei Atilla Tokatl ile beraber Kemal Tahir ile tanmak. Tahirden, asay iten sarsacak ve izgisini seecek d o zaman iitir: Maskaralk yaptn srece seni batac ederler ama ciddi bir ey yaparsan kimse ilgilenmez. Yolunu se. Kolejli Kz, girdii her ortamda dikkatleri zerine ekecek kadar gzel, alml ve birikim sahibidir. Bir yandan da senaryo yazar. lk einden boanm, ynetmen Atf Ylmaz ile evlilik yapmtr. Atf Ylmazn bu dnemdeki filmlerinin bazlarn Aye asa yazmaktadr. Yazmaktadr ama, kk bir hileden de ok zaman sonra haberdar olacaktr: 2324 yanda. ilide at katnda kk bir evimiz vard. Evin ilerini bitirdikten sonra sandk odasna girer on saat boyunca senaryo yazardm. Bu yedisekiz sene srd ve benim byk krizimi geciktirdi. Ama senaryo yazarken de korkun bir tedirginlik yayordum. Benim yazdm senaryolar gizli gizli a gnderip Yeilam kalplarna uygun hale getirdiklerini ok sonra rendim.

Yeilamn sol grl entelektel emekileri bir yandan pein reetelerle youn bir ideoloji abas iinde olurken, Oran Ekol rakiplerini umursamadan seri halde film retmektedir. Oranasa ismi bir Memduh n filmi apkn Kzda (1963) bir araya gelir. Ancak taraflar birbirinden habersizdir. Ynetmen yk sahibi Ayeye filmini bir

Profesyonele teslim ettiini sylemez. Orana da asa hakknda ok bilgi verilmez: Hikaye salamd, kimin? dedim, Kolejli Kz dediler. Beenmitim hikayeyi... Zaten Aye asann deyiiyle: bitkiye, hayvana, insana, illa da insana, ama yaratlmn her trne ynelik engin, usuz bucaksz merhameti ve sevgisi olan Oran iin kt film yok gibidir; Raj Kapoorun Avaresi onun iin Almaz Sanattr!

Buhran ve uuk mavi mika iekler

Baz yaamlar vardr. Uzun sren alkantlar ve lodos sonrasnda, dingin kylarna indiinizde kesin hkm verirsiniz: Hayat asla ve kata tesadfler cangl deildir! Bir eit ztlarn birliktelii olan ykmz kahramanlarnn yolu Aye asann girecei cinnet mustatilinden sonra kapanaca i maaras ve karanlk dnyas dolaysyla ayrlr. Oran Yeilam iin yorulmakszn senaryolar retirken, Aye asa, tam da Trk sinemas ve toplumunun izofrenisi zerine bir yaz kaleme alma esnasnda aniden zihni bulanr ve izofreni nbeti geirir. Gzlerini hastane odasnda aar. Sonras daha rktcdr; Biz akamlar Atfla Kulise giderdik. Bir gn oraya giderken, Atfn elinden kurtulup kamaya baladm. CIA, KGB peimde ve beni kovalyor diye hissediyordum. Atf elini cebime sokmutu, onun da elinde zehirli bir ine olduunu ve beni ldrmeye altn dnyordum. Yapayalnzlama sreci zirveye trmanm ve Kolejli Kz iin cinnet ve buhranl upuzun bir dnem balamtr. Evliliinin tkezlemesi, onu daha da yalnzla iter. Ardndan dayana Kemal Tahirin lm ile iyice yalnzlar ve Mecidiyekydeki bir gkdelenin en tepesinde Maaram dedii evinde yllar boyunca tarihte ok az insann dayanabildii izofren nbetleriyle yaar. 30 yana geldiinde sadece d krkl iindeki bir sinemac deildir, sinir sistemi km bir hastadr ayn zamanda.

Ve aradan geen yllar... bir gece ilgin bir rya grr. Bir dnem hikayelerini kendisine getirip, senaryo yapmasn istedikleri Kolejli Kz konuk olmutur dlerine. Hi bir alka kurmaz ve ertesi gn kendi iine devam etmek iin Taksime ktnda bir vitrinde grd oyuncak bebek ona Ayeyi anmsatr. Kararn vermitir; ona gidecektir. Gkdelendeki maarasnda bir cinnet nbetinden dierine savrulan Kolejli Kz ise, son bir hamle yaparak elini telefon rehberine atar. nce parmann ucundaki isim bir dnem dman grd meslektadr: !

Kader, kvrk ulu diviti ve effaf fontuyla yine kayarak gemitir iki yaam paromeninin zerinden. Birbirinden habersiz, birbirlerine doru adm atan bu iki zt kutup, tam 6 yl grmedikten sonra asann Gkdelen Maarasnda bir araya gelirler: Bir leden sonra Blent, almeti farikas olan 40l, 50li yllarn modasndan kalma ftr apkas ve o tatl tebessmyle kageldi. Oran, o gnden sonra Aye asay bir gn bile yalnz brakmaz. Bir dnemin rakibi, hatta dman olan kii yeni kurtarcsdr Kolejli Kzn.

Yazmann o girift, akllara durgunluk veren izbelerinde gezinen ruhu ile, kelimelerin s, ancak usuz bucaksz enginlerinde gezinen bu iki isim, en zor zamanlarda srt srta verirler. Aye asa, en bulank izofren nbetlerinde yeni hayat arkadana bir tahlisiye simidi gibi tutunur. Muazzam bir sabr ve hogryle eine uzatr elini. Bir eliyle einin avcunu strken, dier elinden kalemi brakmaz ve bitmek tkenmek bilmeyen yazma yeteneiyle yeni senaryolar retmeye devam eder. lkenin ve batnn btn uzmanlar seferber olmutur Kolejli Kz iin. Ancak izofreniye tek boyutlu bakan tp acizdir. la tedavisi bitkinletirir, bedensel tkezlemeler de yaatr ona.

Maaradan kuleye ykseli

Aye asa yaklak 18 yl sren bu ileli yolda tasavvufun ve tevekkl narnn asrlara gml damarlarna sarlarak kurtulmaya balar: Blent beni enkazn iinden kard. Ben on sene bu drt duvarn iinde oturdum. Konuacak insanm bile yoktu. Enkazn altndaydm. Blent geldi ve beni enkazn altndan kard. Yryemiyordum, konuamyordum, yataktan kmyordum. Renkli kalemler alyordu, filmler izlettiriyordu bana. Film izleyecek halim yokken yle urat benimle. En skntl dneminde, hi beklenmedik anda ngilizce bir eser onu ekip karmaya balar bulunduu bataklktan; Muhyiddin bni Arabnin Fssu ve bir cmlecik: Cenab Allah buyuruyor ki; ben gizli bir hazineydim bilinmek istedim. Aklarn en byyd, bilen ile bilinmek isteyen arasndaki ak!: Kozmik bir iir, kozmik bir mzik ve gksel bir mimari yapt olan o esiz metafizii okuduka, hayretim artyor, ben bunca yl, bu kadar muhteem bir sylemden nasl habersiz kalmm diye hayrete dyordum. Bir yandan bir vird gibi onu okuyordum, dier yandan slam ve tasavvuf hakknda bilgilenmeye baladm. bni Arabi anlattka nmde yldzlar alyordu. zldm... Sanki buras bir maara ben de yaral bir hayvanm. Birden sanki bni Arabnin laflaryla tavan ald ve 18 bin lem, yldzlar k sunmaya balad.

Maarann tavan alm, adeta 18 bin lem ayann altna serilmitir bir dnemin Kolejli Kznn. ok sonra kaleme ald Deliler lkesinden Notlarda yle tasvir edecektir: Dizi dizi aslm insanlar, ocuk leleri, btn evreni kaplayan cesed kokusu. Sevdiklerin lklar, kopmu kelleler ve uzuvlar... Ve kitaba Hilmi Yavuzun yazd Sonszden bn Arab ile alan boyut: eyhl Ekberin bembeyaz harmaniyeye brnm ince gvdesi ve Kurtuba gneinin altn ve nurdan ina ettii ve grkl yzyle, eyh ve uzak mridi, bir tayy zaman yaayarak, Gaflet ln geiyor, Hidayet Vadisine yryor, Tevhid Dana trmanyor, Hayret Yaylasna ulayorlar...

Aye asa, Yeilamn en az eser veren senaristlerindendir. ise silahrler tabir edilen (dier iki isim Safa nal ve Erdoan Tna), filme ekilen senaryo says bini aan senaristlerden biri. Trk sinemasnn dikey bykl olan; derinliin geirdii bu uzun ve ileli ruh sarslmay, kaderin akllara durgunluk verip, yrekleri artmayan kurgusu neticesinde kutbun dier yz, yatay byklk olan; enginliin geirdii bedensel rahatszlk izliyor.

bugnlerde bbrek yetmezliinden muzdarip. Haftann belli gnleri diyaliz makinasna balanyor. Ve elbette baucunda 22 yllk ei, dostu, hastas ve bir dnem yaama sarlmas iin sk skya yapt elin sahibi Aye asa var. Uzun ve ileli yllardan sonra, kartezyen ikilii tevhidle ap, sinema yazar Atilla Dorsayn tabiriyle, deolojiler ve inanlarn k anda, iine dtmz postmodern a ukurundan ve tpatp birbirine benzer yaamlardan farkl bir yerde durup, bizi kendince kl bulduu yeni bir yola aran asaOran ifti, stanbulu zirveden gren ve ruhun en bilinmez izbeliklerinin yaad cinnet anlarna ahit gkdelen maaralarnda, Yeilam melodramlarnda bile eine az rastlanr yaamlarn, uyum, mutluluk ve huzur iinde srdryorlar. Sinemann bu iki zt kutbunun anlay ve fedakrlk yzyle birletirdii yaam yks tm scaklyla devam ediyor. Hilmi Yavuzun da dedii gibi, bu az ey deil!




Bu biyografi (blent oran) 3515 kez okundu.

Biyografi: blent oran Hayat-yaam hakknda bilgi veriyor.

iletisim  Reklam  Gizlilik szlesmesi
Diger sitelerimize baktiniz mi ? Radyo Dinle - milli piyango sonuclari - 2017 yeni yil mesajlari - Gzel szler Sohbet 2003- 2016 Canim.net Her hakki saklidir.