Gzel szler | Fkra | Hikaye | iir - air| ark szleri | Trkler | Sohbet odalar | Rya | Salk | Biyografi | islam | Gzeller | Payla


ahmet altan kimdir ? ahmet altan biyografi
Canim.net
a  b  c    d  e  f  g  h    i  j  k  l  m  n  o    p  r  s    t  u    v  y  z 
ahmet altan

1950 ylnda dodu. Orta ve lise renimini eitli okullarda dolaarak tamamladktan sonra Orta Dou Teknik niversitesine devam etti, stanbul niversitesi ktisat Fakltesini bitirdi. Yirmi drt yanda gazetecilie balad. Gece muhabirliinden, genel yayn mdrlne kadar gazeteciliin hemen hemen btn kademelerinde alt. 1987 ylnda ke yazar oldu. 1990'da genel yayn mdryken gazetecilie ara verdi. eitli televizyon programlar hazrlad.Birok yazsndan dolay yargland ve 1995 ylnda bir buuk yla mahkm edildi.

ESERLER: * Drt Mevsim Sonbahar (roman) 1982 ylnda yaynland. * Sudaki z (roman) 1985 ylnda yaynland, toplatld ve mstehcenlikten yarglanarak mahkeme kararyla toplatld. * Yalnzln zel Tarihi (roman) 1991'de basld. * Tehlikeli Masallar (roman) 1996 Ekim'inde yaymland ve rekor saylacak bask saysna ulat. * Karanlkta Sabah Kular (deneme) Kasm 1997'de yaynland.

HAKKINDA YAZILANLAR

Kriz gnlerinde ak!
Handan AKDEMR
Aktel 14 Mays 2001

AHMET ALTAN, "SYAN GNLERNDE AK"TA 31 MART VAKASI ORTAMINDA GELEN AKLARI, KORKULARI, SYANLARI VE O GNN TARHN ANLATIYOR.. "ASKERLER KTDARA GELD N TTHATILAR'LA BERABER KENDLERNE RAKP OLARAK GRDKLER DNDARLARI HEMEN YOBAZLIA VE GERCLE NDRGED. DNN BR RAKP OLARAK KEND KARILARINA IKMASINI ENGELLEDLER.."


, "Kl Yaras Gibi"yle akmaya balayan "nehir"in ikinci kitabnda, "syan Gnlerinde Ak"ta 31 Mart Vakas ortamnda gelien aklar, korkular, isyanlar llerin yklerinden kurgulanm olarak anlatyor. Kadnlarn gizemli, korkutucu srlar, aklar ve "sk sk yrtlp yeniden yazlan bir tarih."
* ktidar askerlikten daha heyecan verici olabilir mi? Romannzda 31 Mart vakasn anlatrken Mustafa Kemal ve arkadalar "Asker askerlik yapmal siyaset yapmamal" diyerek geliyor ama bir baka kahraman "Asker iktidarn tadn bir kez ald m brakamaz" diyor.
- Dorusu ben subaylarn bu kitab okumasn ok isterim. Burada deiik asker ve subay tipleri var. O dnemde askerlii ok seven subaylar da vard, siyaseti ok seven subaylar da. Tabii aralarnda da ciddi bir mcadele. Bugn bu mcadele ok eksik Trkiye'de. Askerlii sadece askerlik iin seven de vardr ama biz onlar ok grmyoruz. Daha ok siyaseti seven asker tipi toplumun nne kyor. smet nn "Asker derhal siyaseti brakp kendi mesleine dnmeli" diye bildiri bile yaynlamt ama askerler dinlememiti. Bugn mesel byle bir tartma yok. Askerlie birok adan baklabileceini grmek iin subaylarn bu kitab okumasn isterim gerekten. Gerek askerin subayl ve askerlii nasl algladn grmek iin.

* Osmanl'nn birletirici faktr padiah myd? "Doktor baka bir yere gitse de doktordur ama bir padiah baka bir yere gittiinde padiah deildir" diyorsunuz ama padiah gider gitmez askerler, ttihatlar ve mollalar arasnda sava balyor...
- nk iktidara talip olan birok kurum padiahn varl nedeniyle kendi aralarnda bir iktidar kavgas srdremiyor; en azndan aktan aa. Padiah ekildiinde ortada teslim alnacak bir iktidar kalyor ve her grup bu iktidar almak istiyor ve bunun iin de kavga balyor. Trkiye problemlerinin hibirini halledemedii iin yzyl nceki iktidar kavgas aynen devam ediyor. Yine askerler ve dinciler kavga ediyor.

* 23 Nisan marlarnn "Padiah kovuldu, dzen kuruldu" sylemi doru olamaz herhalde?
- Kavga bitmedi ama. Trkiye'de iktidar aslnda hi kimse tarafndan tam olarak sahiplenilemedi. nk burada halka ait bir ey deil iktidar. Onun iin halkn dndaki gler dvp duruyor. ktidar halka yayamadk; halk iktidarn bir paras, sahibi olamad. Ortada sadece iktidarn sahibi olmak isteyen gruplar kald. Bu gruplarn en gls de askerler ve dinciler.

* Ak ve klelik, tabiyet ve teslimiyet, inan ve kulluk... Kitapta hem ak hem de isyanda tekrarlanan temalar bunlar. Teba olmak neden huzur veren bir ey olmasn?
- Padiah huzurdan ziyade alkanlk salyordu. Teba olduklar zaman o kadar rahatsz olmuyorlard nk tanrsal bir rol vard; ayrca adam halife yani dini bir sfat da var. Onun iin ona biat etmek, boyun emek onlara zor gelmiyor. Ama ortada padiah olmadnda birilerine boyun emek zor geldi. Bir kul bir kula nasl boyun eecek. Kaos bu yzden kyor. Teslimiyette bir huzur tabii ki var ama huzursuzluk da var. Ayrca dnemin padiah Abdlhamid ok kuvvetli bir karakterdi. ok kukucu, vesveseli, hafiye tekilatlar kuran, insanlarn hayatn mahveden, bencil, paranoyakt belki ama, yansra romana, mzie, tbba, niancla, hayvanlara, hisse senetlerine meraklyd. Kimse Pasteur' tanmazken onu davet etmiti. Herkes iin kanl bir adamd, doru ama, bu gerek tek bana sylendiinde artk gerek deildir. nk gerek, birok minik paradan olumu bir tablodur. Bu paralarn sadece bir tanesini gsterdiinde yalan sylemi olursun.

* Tarihi roman yazmak gnmzde geen bir roman yazmaktan daha m kolay? Romantik atmosferi garantileyen bir ey salamyor mu?
- Hayr tam tersi, kyaslanamayacak kadar zor. Bugnde geen bir romanda bir eyleri aratrmak zorunda deilsin; kahramanlar kafanda yaratr, ilikilerini biimlendirir ve oturup yazmaya balarsn. Ama tarihi romanda birok aratrma yapmak, kitaplar okumak ,en zoru o karna kan malzemeden en doru ksmlar semek zorundasn. Bir romann kendi zel dnyasn kurarken tarihten aldn gereklii onun iine yerletirmek gerekir. Ama doru, romantik olabilir nk dekor etkileyici bir sahne, bir isyan, bir ayaklanma.

* Kadnlar kendilerini anlamak, grmek iin isyan blmlerinin bitmesini beklemek zorunda. Bu bekletme istedikleri eyi vermeden nce onlar heyecanlandrmak gibi erotik bir ilev grmyor mu?
- Hi byle dnmemitim. Kitabm okuyan birka kadn normalde bu blmleri atlayacan, ama zevkle okuduunu syledi. Ama benim yazarken byle bir dncem olmad.

* "Tarihin sk sk yrtlp yeniden yazld bir diyar" tanm sadece bizim corafyamza zg bir ey mi?
- Tm corafyalarda tarih biraz yalandr. Ama bizdeki yalan ls neredeyse btnn kapsar hale geldii iin tuhaflayor. 31 Mart olaynn gerei ile bize anlatlan hali arasnda byk fark var. Sokaktaki insanlar evirin; ka kii bunun askeri bir ayaklanma olduunu, o zamanki din alimlerden ounun bu ayaklanmaya kar ktn bilir. Bize bir yalan olarak retildi. Biz sanyoruz ki toplumdaki dincilerin hepsi bir anda 31 Mart'ta ayakland. Hayr yle deil. Sadece stanbul'da birka tabur asker ayakland, bunlar kkrtan mollalar vard ama onlarn kim olduu hl bilinmiyor. Ayrca askerin kendi iinde de bir ayaklanma ve zlme yaanyordu. Subaylar "alayllar" ve "mektepliler" olarak ikiye blnmt ve birbirlerinden nefret ediyorlard. Btn bir yzyl boyunca, cumhuriyet tarihi boyunca din tehlikesine referans olarak gsterilen 31 Mart ayaklanmasnn aslnda ne olduunu gnmzn okumu yazmlar bile bilmiyorsa o zaman biraz bu tarihin yalan olduundan sz etme hakkna sahip olmuyor muyuz? Ve unu sorma hakkna: Niye bize bunun dorusunu anlatmadnz? Bu yzden biz tarihe her baktmzda dehete uruyoruz. nk batan aa yalan. Zucker isimli bir Hollandal tarihi "Mustafa Kemal hakknda Mustafa Kemal'den baka hibir kaynak yok" diyor. Her meydana heykelini diktiimiz bir kii ve hakkndaki tek bilgi kayna kendisi. Tarihi btn plaklyla grdmzde bugnk iktidar da btn plaklyla grrsnz, nk bugnk ilikiler tarihteki ilikilerin ayn.Onun iindir ki tarih bu lkede baka herhangi bir lkede olduundan ok daha tehlikeli bir itir.

* Kimin iine yarad bu yalan tarih?
- Askerler iktidara geldii iin ttihatlar'la beraber kendilerine rakip olarak grdkleri dindarlar hemen yobazla ve gericilie indirgedi. Dinin bir rakip olarak kendi karlarna kmasn engellediler. Dini sadece yobazlkla zdeletirip aydnlar biraz yarm aydn, biraz hacivat, biraz zppe gibi gstermeyi halkn gznden drmek iin kullandlar. Trkiye'de sadece bir tek tip dindar varm gibi izildi hep. 31 Mart ayaklanmasna kar kan gerek dindarlar vard. Gnah ilemekten korkarlard ama cezalandrlma deil, tanrnn sevgisini kaybetme korkusuyla.
......

28 ubat'n atas 31 Mart

Byle olmadn syleyen tarihi varsa ksn

GNDEM GNDEM GNDEM

Doan HIZLAN
Hrriyet 10 Haziran 2001

Gztepe'deki Hasan Paa Apartman'nn 13. katna knca, grdm ki, ok satan bir romancnn edeb rehavetini yayor. Gazetelerde, dergilerde rportajlar yaynlanm, bilboard'larda yzn gstermiti. Bir ok kimsenin hayal edemedii bir rakama ulamt kitabn sat; 50.000'e. Sorularmla biraz da bunun srrn renmek istiyordum. Bir blmn rendim, dier blmn bulmak da eletirmenlere kald. Benim gibi zor arlanr bir misafir iin harekete geti, nk beni tanyordu, be aynda ikram beklediimi biliyordu. syan Gnlerinde Ak, imdi her edebiyat severin okuma gndeminde. Onunla dostluumuzun tarihi eskidir. Hrriyet d haberlerdeki almalarndan, Bir Gnn Hikyesine kadar uzayan bir i arkadalnn pekitirdii dostluk. nce anlar sohbeti balad, arkasndan sorular skn etti. Elbette biraz birbirimize ineli gndermeler yaptk. nce alayn lezzetini birlikte kardk. 31 Mart syan gibi herkesin bildii ya da bildiini sand bir konuyu romanlatrd. Aklaryla, siyasal ortamyla, gerek ve roman kiileriyle. Yeni romannda tarihten sz etmeyecekmi. yledir yazarlar, baka konular yazarak dinlenirler. Kitaplar, CD'ler, DVD'ler arasnda gerekletirdik bu konumay. Sanrm bu konumadan sonra, okuyanlar baz sayfalara yeniden dnecekler, okumayanlar da epey ipucu bulacaklar.


Romannzda 31 Mart vakasn dnem olarak anlatyor ve hep sylenenin, okullarda retilenin aksine bunun bir gerici ayaklanmas deil, asker ayaklanmas olduunu sylyorsunuz. ok daha yakn bir tarihte 28 ubat' yaadk. Bu ikisi baz yanlardan benzerlik gsteriyor mu?


-Bizim yakn tarihimiz ne yazk ki karanlk bir tarih. zellikle karanlk tutulmu bir tarih. Tm nemli noktalar saklanm. Btn devletlerde kan ve yalan vardr. Ama bizim tarihimizdeki yalan orannn ok yksek olduunu dnyorum. nk bence bugn biz gemiteki bir yalann zerine ina ediyoruz. Trkiye'deki iktidar yaps gemiteki yalanlarn zerine ina edildii iin bizde tarih ok ciddi bir tabudur. Ve onun iin tarihiler burda gerekleri aklamaktan korkarlar. Gerekleri syleyen bir tarihinin ba byk ihtimalle derde girer ve bunun ok rnekleri vardr.


FARK ENTELEKTELLERDEDR


Resmi ve gayr resmi tarih ayrm nasl olur?


-Resmi tarih, bir lkede okullarda okutulan tarih demektir. Btn devletlerin ocuklarna okuttuklar tarihlerinde arptmalar, kendilerini yceltmeye ynelik yaklamlar vardr. Bir de gerek tarih vardr. lkeleri birbirinden farkl klan entelektelleridir. Devletler kendi gemileri ile ilgili yalan syleyebilirler. Ama o devletlerin entelektelleri bu yalanlar aa kartr.


TARH BZDEN SAKLANIYOR


Bizde eksik olan bu mu?


-Bence maalesef fevkalade eksik. Mesela 31 Mart' ele alalm. Biz 31 Mart' bir irtica ayaklanmas olarak biliyoruz. Bize yle bir retildi ki, bir mrteci takm silahland ve sokaa dkld. Ama gerek bu deil. 31 Mart bir askeri ayaklanma. Evet, dini motiflerle ayaklanmlar, ama ayaklananlar asker. Ama tarih bunu bizden saklyor. nk, Trkiye'nin siyasi yapsna bakarsanz, ordu siyasetin iindedir. Ve bir lkede ordunun siyasetin iinde olabilmesi iin meru bir nedene ihtiyac vardr. Meru bir neden de, bir i dman olmasdr. 31 Mart, orduyu siyasetin iinde tutacak bir neden olarak gnmze kadar yaad.


Bu izgiyi 28 ubat'a kadar ekebilir misiniz?


- 28 ubat da bence ayn ey. Mrteci ayaklanmas olacak diye asker ho bir deyimle postmodern darbe yapt ve iktidardaki gcn daha da pekitirdi. Ama bence Trkiye'de hibir zaman bir mrteci ayaklanmas ihtimali yoktu, 28 ubat'ta da yoktu. lkenin istihbarat efi de bir aklama yapt, bu lkede bir irtica ayaklanmas tehdidi yoktur diye.


28 ubat'ta 31 Mart'tan farkl olarak kamuoyu destei var myd? Yoksa bu destek oluturuldu mu?


-Bence ikisi de doru. unu yapabilirim. Bana iki televizyonla iki gazete verin, Trkiye'de katiller ordusunun her gn insanlar sokaklarda ldrdne btn bu halk inandraym. Bir gn iinde adi cinayetleri arka arkaya haberlerde vereyim, o gn on tane adam ldrldyse bir katliam gibi kar. Ve onlar bastrmak iin bir askeri harekatn gerekli olduuna halk inandrrm. 31 Mart'ta bir din motifi vard. Bu gerek. Ama mrteciler ayaklanmad, bu gerein saptrlm biimde yanstlmasdr. 28 ubat'ta evet, ekil olarak hkmette mrteci grnts veren bir parti vard. Ama bir mrteci ayaklanma ihtimali yoktu. Gerek bir bakasnn iine yarayacak biimde sunuldu.


31MARTIN KORKU BRKM


Btn bunlarn ardnda toplumsal ve siyasal nedenler mi yatyor?


- 31 Mart'la balayan bir korku birikimi var toplumun iinde. Mrteciler gelecek ve bizi kesecek diye. Onun iin 31 Mart'ta sylenmi yalan ok nemli. 31 Mart askeri bir ayaklanma olarak bilinirse, bunun ordu iindeki bir disiplin sorunu olduu da anlalr. Benim sorunum u, neden biz ocuklarmza bunu retmedik. Tarihiler bu konuda kitaplar yazd. Tek tek kitaplardan sz etmiyorum. Tarihilikde bir messessedir. Neden bu gerei toplumun ruhuna nfuz edecek biimde tarihi messesesi bize gerei anlatmad.


31 Mart Vakas'n anlatrken belli bir tarih tezinden yararlandn m?


-Ben tarihi en iyi anlardan renebileceimize inanyorum. En azndan edebiyat iin iyi malzemenin anlarda ve tarih kitaplarnn dip notlarnda sakl olduunu dnyorum. 31 Mart' yazarken o gnleri yaam insanlarn gn be gn tutuklar notlardan, anlardan, haberlerden yararlandm. Ben bir tarihi deilim, byle bir tezle ortaya kamam. Zaten romann bir teze sahip olmasn yadrgarm. Sadece 31 Mart' anlatrken bir yalanla karlatm, bize okullarda retilenle gerek arasnda ok byk fark var. Ve bu fark tarihiler biliyor. Bunu bilmeyen biziz. Resmi ideoloji, resmi tarih dediimiz ey bir tr rutubet gibi bu yalann iimize szmasna yol am. Bunu bir tez olarak deil bilgi olarak sylyorum. Askerler ayaklanm. Bunun byle olmadn syleyen bir tarihi varsa kp sylesin. O zaman u soru geliyor. Bunu btn tarihiler biliyor da biz neden bu kadar ge rendik?


HBR EY DEMEDLER


Tarihileri gerekleri sylememekle suluyorsunuz. Hi tepki almadnz m?


- Hayr almadm. Normalde bir ey sylemeleri gerekiyordu ama hala sylemediler. Ya bu adam uyduruyor diyecekler ya da biz evet biraz gerekleri anlatmakta geride kaldk diyecekler.


Y BR EDEB MALZEMEDR KADIN


Kadn anlatmann bir yazar iin ciddi bir meydan okuma olduuna inanyorum. Ayrca iyi bir edebi malzemedir kadn. ok karmak, ok deiken ve derinliine doru ard ardna duygu birikimleri saklayabilen bir yaps var. Ve ben una inanrm, kadn iyi anlatan yazar iyi bir yazardr.



Mesela sokulmak kelimesi erkeksi bir kelime deildir. Kadn sokulur. Halbuki erkek ak. olduu zaman sokulmak ister. Bence bu kadns yan, erkek ak olduunda ortaya kar ve ancak kadns yanlar ortaya ktnda da ak olabilir. Ak olduu zaman dilimleri dnda erkekte sevilme istei ok youn deildir.



Trkiye kadnsz bir toplum. Trkiye'nin aslnda tartt btn sorunlar kadn sorunudur. Trkiye'de din sorunu yoktur, kadn sorunu vardr. Yaplan btn tartmalar dinleyin, o tartma beinci dakikadan sonra bir kadn tartmasna dner. Kadn kapanacak m alacak m?



ORHAN PAMUK'LA YARIMIYORUZ


Sat bakmndan Orhan Pamuk'la yartnz gr egemen. Byle bir yar var m gerekten?


- Edebiyat bir sat yarmas deildir. Ayrca Orhan benim edebiyat dnyasndaki en iyi dostum diyebileceim bir adam. Bence yazarln kendisine ok yakt birisi. Bir yazar tarif etmek istesem Orhan gibi birisini tarif ederim. Ama edebiyat anlaylarmz tamamen farkl. O anlamda birbirimize rakip olduumuzu dnmyorum. Sadece ikimiz ayn ii yapyoruz, bunun dnda bir ortaklmz yok. ok farkl kanallardan ok birbirine benzemez biimlerde yazyoruz. Byle bir yarma bende yok, Orhan'da da yoktur.



PARMAK Z GB BABA OUL MZASI


Bir parmak izi gibi baba oul imzas olduuna inanrm. Babamla ok benzemezliimize ramen ok da ortak noktalarmz olduuna inanrm. Bir kere mesleklerimiz ayn. Yani sadece babam deil, ayn zamanda ustam. Ki bu ilikiyi ok daha youn bir hale getiriyor.



BEER ZAAFIM OKUNMAYI STEMEK



Ben edebiyata, yazya snyorum. Herkesin hayatla temasta ektii skntlardan snaca bir yer vardr. Tanr ve tarih, tabii ki ikisi de ok grkemli ve insana nemsizliini gstererek ektii acnn da aslnda ok nemli olmadn hatrlatr ve bir tr teselli salar. Edebiyat bana gszlm deil, gcm gstererek beni kurtaryor.



Edebiyatn iki paras vardr. Bir, yazarn yazsn yazd yer. Orda yazar hi bir beeri zaafa sahip deildir. Gerekten bir Tanr gibidir. Ama yaz, kitap bittikten sonra da edebiyatn ikinci yeri kar ortaya. Oras edebiyatn saflnn bozulmu blmdr. Evet ok okunmak isterim. Bu benim beeri zaaflarmn ortaya kt yerdir. Btn yazarlarda da olduu kanaatindeyim.

Ben yaz yazarken yeryznde benden baka birisinin yaadn bile unuturum. Eer aklma gelirse korkarm. Ancak baka insanlar unutursan yaz yazabilirsin. Baka insanlar aklndaysa ok zorlanrsn nk onlara gre yaz yazmaya alrsn. Bu da edebiyat bozar. Mekanikletirir.
Xxxxxxx


'a srpriz tank!
03 Ekim 2002

'n Almanya'nn Offenbach kentinde yapt konumay Fransz Ahmet balyla duyuran Milliyet gazetesinin haberiyle ilgili tartmalar sryor.

"Konumay yalnzca biz izledik" diyen Milliyet'in bu haberine karn, Hessen Radyosu Muhabiri Muharrem zsz "Ben de oradaydm ve konumasnn hibir yerinde 'Trk erkekleri azlar kebap, zerleri ya kokuyor, Trk erkekleri her eye maydonoz oluyor, Trk erkekleri ahmak' gibi cmleler kullanmad" diye konutu. zsz, bandn zmn de "bianet.org" ve "gazetem.net" sitelerine gnderdi.

Avrupa Parlamentosu Milletvekili Ozan Ceyhun da, Milliyet'in Altan hakknda yapt yaynda kendisini ahlak ve yasad yollarla kaynak gsterdiini syledi. Hukuki yollara bavuracan belirten Ceyhun "Hi alk olmadm bir sahtekrlkla karlatm. Ve bunu ok sevip saydm Milliyet gazetesiyle yaadm iin zgnm" dedi..

da yapt aklamada "Bu cmlelerin bana ait olmadn, konumamda byle szler sylemediimi akladm ve Milliyet ynetiminden konumann bandnn yaynlamasn istedim" dedi.

Altan, bizzat Milliyet Genel Yayn Mdr'ne gnderdii aklamann yaynlanmadn da belirterek, yle konutu:

"Mehmet Ylmaz bu aklamay yaynlamad. Bunun yerine, Almanya'daki toplantya katlanlara 'tuzak sorular' sordurarak 'yalanc ahit' yaratmay seti.

Almanya'da Hessen Radyosu'ndan Muharrem zsz, elindeki band telefondan Milliyet yneticilerine dinletti.

Mehmet Ylmaz, band dinlemesine ve konumama ekledikleri cmlelerin bana ait olmadn grmesine ramen, drstle ve ahlaka asla uymayan bir biimde, 'benim szlerimi inkar ettiimi' yazd.

Bana iftira atarken, Milliyet gazetesine de ihanet etti. Kendi koltuunu kurtarmak iin gazetesinin gvenilirliini tehlikeye att.

Almanya'daki konumamn tam metni, 'gazetem.net' sitesinde yaynland ve btn gazete yneticileriyle, ke yazarlarna gnderildi.

Konumam ve Milliyet gazetesinin yazdklarn yanyana okuyan herkes, nasl srarl bir ekilde iftira atlabildiine ahit olacak.

imdi sormak istiyorum, 'istifa' messesi sadece politikaclar iin mi geerlidir? Gazeteciler istifa etmeyi bilmez mi? Gazetesini kendi yalanlarna alet eden, grubunun yayn ilkelerini hayaszca ineyen bir genel yayn ynetmeni grevinde kalabilir mi? Yalan syledii, iftira att aka kantlanan birini genel yayn mdrlnde tutanlar, onun su orta olmay kabullenmi olmaz m?

Eer Trk medyasnn baz yelerinin iftira atmas bu kadar kolaysa, iftira bylesine doal karlanyorsa, iftira atanlar kendi meslektalar tarafndan cezalandrlmyorsa, bu lkenin halkn bu lkenin medyasndan kim koruyacak?

smet Paa'nn szn deitirerek sorarsak, Trk halkn Trk medyasndan korumak iin dardan medya m getirelim?".




Bu biyografi (ahmet altan) 3164 kez okundu.

Biyografi: ahmet altan Hayat-yaam hakknda bilgi veriyor.

iletisim  Reklam  Gizlilik szlesmesi
Diger sitelerimize baktiniz mi ? Radyo Dinle - milli piyango sonuclari - 2017 yeni yil mesajlari - Gzel szler Sohbet 2003- 2016 Canim.net Her hakki saklidir.